גן זה אני מלווה כ-25 שנה, תנאי פתיחה מעולים-לקוחות נעימים, בית אבן ציורי, נוף הכרמל והים, צמחיה בוגרת עוטפת את הבית מגלגול קודם שלו וסלעים גדולים המקיפים את הבית אשר נחשפו בעדינות במהלך הבניה ולא נחצבו ופונו כפי שקורה בדרך כלל בזמן ביצוע עבודות פיתוח.
הגן מתפתח ועם השנים והצורך מחדשים ומפתחים אזורים שונים בגן. האזור האחרון שטופל הוא המדרון מדרום לבית הפונה לוואדי, במשך שנים אזור זה לא טופל למעט ניקיון השטח מפרחי חורף /קוצים בתחילת הקיץ.
בקיץ 2011 בוצעו מדרגות מאדני רכבת וטרסות נבנו סביבם. העבודה ידנית, משך העבודה 20 יום בוצעה בידי ופועל נוסף. הסיבות לבחירה באדני רכבת למדרגות הן שניתן ליצור מדרגות במהירות יחסית ,השתמשתי כבר באדנים בחלק אחר של הגן , ובעיקר כיוון ששילוב של עץ ואבן נראה מעולה (ברוב המקרים). תוכנית מדידה מעודכנת לא הייתה בידי ותוואי המדרגות והטרסות הוכתב למעשה ע"י השטח.
מהלך העבודה: הנחת אדני הרכבת בתוואי ובגובה המשוערים, בחלק מהמקרים היה צורך לחפור קרקע ובשאר המקרים היה צורך למלא קרקע. לאחר שהונחו האדנים בצורה ארעית היה צורך לייצב את שולי המדרגות מצידם התחתון-לתמוך אותם ואת הקרקע עליהן הם מונחות ומצידם העליון את העפר שלא ייפול על האדנים. בשטח קיים סלע יסוד גדול ויציב וכמו כן כמות גדולה של סלעים, אבן לקט ושאריות אבן חירבה. הפתרון הטבעי והמתבקש היה יצירת טרסות – קירות אבן יבשים בשיטה מסורתית.
היתרונות: ייצוב הקרקע ומיתון המדרון, החדרת מי נגר, פשטות בביצוע , שימוש בחומר הנמצא בשטח ללא צורך בתוספת חומר חיצונית וכמובן נראות נהדרת.